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Environment 3D : Modeling/Lighting/Texturing/Level Art
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Environment 3D : Modeling/Lighting/Texturing/Level Art

Sabrina SCHULLER
by sabrinaschuller on 10 Apr 2023 for Rookie Awards 2023

This is my first entry for the Rookies Awards 2023. You will find on this page my realizations of 3D environment. In total, 6 projects will be presented on this page. For these projects, I did the 3D modeling, the lighting, the integration on Unreal/Unity, the texture, and the level art.

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🔸 FR : Dans le cadre d'un projet personnel, j'ai réalisé une des scènes du jeu Ocarina of time en le faisant à ma façon et en changeant les couleurs, l'ambiance, etc. J'ai re modélisé l'environnement, intégré sur Unreal et j'ai géré l'ambiance et la lumière. Mon but a été de retranscrire la sensation de peinture sur de la 3D. J'ai donc créé un shader permettant d'accentuer le côté peinture.

🔸 EN : For a personal project, I made one of the scenes of the game Ocarina of time by doing it my way and changing the colors, the atmosphere, etc. I re-modeled the environment, integrated on Unreal and managed the atmosphere and the light. My goal was to retranscribe the sensation of painting on 3D. So I created a shader to accentuate the painting side.

🎨 Artstation's project : https://www.artstation.com/artwork/yD0wV5

Below, I show you the evolution of the game. First the Nintendo 64 version then the Nintendo 3DS and finally my own version on UE4. ⬇⬇

🔸 FR : Voici ma participation à un projet chez Black Sheep Studio. Dans le cadre de ce projet, je me suis occupée de recréer le level art d'un endroit du jeu ainsi que la lumière. La lumière permet d'accentuer l'ambiance du jeu et d'affirmer la saison également. (automne ici). Constatez la différence avant/après.

🔸 EN : Here is my work in a project at Black Sheep Studio. For this project, I recreated the level art of a place in the game as well as the lighting. The light allows to accentuate the atmosphere of the game and to assert the season as well. (autumn here) See the difference before and after.

🎨 Artstation's project : https://www.artstation.com/artwork/8w9N1R

🔸 FR : Pour ma dernière année de Master à Isart Digital sur Paris, J'ai participé au développement d'un jeu 3D sur Unity pendant 1 an.

Je me suis occupée du Level Art (intégrer les assets, optimiser, placer les éléments sur le décor etc..) J'ai également géré la lumière du jeu en HDRP.

🔸 EN : For my last year of Master at Isart Digital in Paris, I participated in the development of a 3D game on Unity for 1 year.

I was in charge of the level art (integrating assets, optimizing, placing elements on the scenery etc...) I also managed the lighting of the game in HDRP.

🎨 Artstation's project : https://www.artstation.com/artwork/zD4Vkw

🔸 FR : Voici un diorama 3D d'un environnement que j'ai immaginé. Je me suis occupée de la modélisation, des systèmes de particules, du shader d'eau, de la lumière et de la texture.
Moteur de jeu : Unreal Engine 4
Modélisation : Maya Autodesk
Texture : Substance Painter et Designer

🔸 EN : This is a 3D diorama of an environment I have imagined. I took care of the modelling, particle systems, water shader, light and texture.
Game engine: Unreal Engine 4
Modelling: Maya Autodesk
Texture: Substance Painter and Designer

🎨 Artstation's project : https://www.artstation.com/artwork/4XO91Y

🔸 FR : J'ai tout d'abord réalisé le concept art 2D puis j'ai réalisé la version 3D. Le but étant de se rapprocher le plus possible de la version 2D tout en donnant un effet painting sur la 3D. La modélisation a été réalisée sur Maya Autodesk et la texture sur Photoshop.

🔸 EN : First I made the 2D concept art and then I made the 3D version. The goal was to get as close as possible to the 2D version while giving a painting effect on the 3D. The modelling was done on Maya Autodesk and the texture on Photoshop.

🎨 Artstation's project : https://www.artstation.com/artwork/vJVJR3

🔸 FR : Voici un projet réalisé seul dans le but de mettre vie ç une scène "simpliste". J'ai donc joué avec la lumière pour raconter et donner sens à cet endroit. Pour cette réalisation j'ai donc :

- Réalisé toutes les textures en PBR sur Substance Designer
- travaillé le lighting sur cette scène avec post process et fog.
- J'ai fait la cinématique

🔸 EN : Here is a project carried out alone in order to bring to life a "simplistic" scene. So I worked with light to tell and give meaning to this place. For this realization I have therefore:

- Realized all textures in PBR on Substance Designer
- worked on the lighting on this scene with post process and fog.
- I made the cutscene

For the textures I followed a tutorial.

🎨 Artstation's project : https://www.artstation.com/artwork/18YXrX


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